28.1.07

Zkrácení rodičovské dovolené

Sice si seru do vlastního hnízda, ale jsem pro....

Ono není zbytí, stát na to nemá a sice by se mi líbilo, kdybych za osmičku byla doma ještě dva roky, ale co už. OVŠEM.....ovšem pevně doufám, že si naší milí zlatí hoši uvědomí jednu malou nepodstatnou věc.

Protože jsem kvalitní občanka, přečetla jsem si všechna ta lejstra, co vláda smolila ještě před tím, než dostala důvěru, takže mě ta šokující informace ve zprávách dnes skutečně nezaskočila, naopak já jsem v minulých dnech šokovala tímto sdělením nejednu spolumatku s tím, že jsem přesvědčena, že toto bude jedna z prvních věcí, které budou prosazeny.

A přesně z toho důvodu jsem se vrhla k zápisu do školky už před časem, protože pokud bych měla jít do práce ve třech letech dítěte, je nutné, aby toto mělo kde pobývat. Těžko ho můžu nechat samotného doma, i když je geniální.

A hele šok. Pic kozu do vazu.......bereme děti narozené pouze do listopadu 2004, nikoliv včetně. Přednostně bereme děti starší tří let. Obávám se, že vám ho nevezmeme, v září ještě nebude mít tři roky a máme děsný nával čtyřletých.................

No....a tak to by mě, kluci poslanečtí, zajímalo, jak tohle mám řešit. Zatnula jsem svou dělnickou pěst a radostně bych se vydala do procesu o rok dříve, ovšem chca nechca se mi zdá, že jsem se ocitla v jakési patové situaci......školek je méně, míst pro tříleté děti minimum, pro mladší v podstatě nejsou, platit paní na hlídání si vážně nemůžeme dovolit, stejně tak soukromou školku....takže možná bych ho mohla pašovat do práce v přenosné kleci pro kočky.

Máme s Vojtou trošku smůlu, že padáme zrovna do období trvajícího asi půl roku, kde tohle bude skutečně problém.

Nedalo by se jednou stanovit pravidla platící stejně od začátku do konce? Nedalo by se nechat na matčině rozhodnutí, zda bude za víc peněz doma kratší dobu, či zda chce být doma déle s tím, že ji bude stát podporovat minimálně?

Zdá se mi to, nebo je skutečně trošku nefér měnit pravidla hry v jejím průběhu s tím, že hráč nemá v podstatě žádnou šanci hrát tak, aby byli všichni spokojení?

Pro mě za mě si to navýšení mateřské nechte, on kdo chce, tak je schopen si přivydělat, ale proboha nestavte mě do neřešitelné situace, kdy se budu muset rozhodnout, jestli dám výpověď nebo přivážu dítě ke stojanu před samoobsluhou!

Žádné komentáře: